Zamknij
wyszukaj na stronie

Case study: Konspol

Logo Konspol

Nic nie cieszy nas tak jak powracający Klienci — to najlepsze świadectwo wysokiej klasy naszych rozwiązań oraz standardów obsługi. Po wcześniejszym wdrożeniu Rejestracji Czasu Pracy oraz systemu Kontroli Dostępu w jednym z oddziałów firmy z branży spożywczej nadszedł czas na pełną kontrolę osób wchodzących do obiektu w drugiej lokalizacji. W tym celu zdecydowaliśmy się na wdrożenie Stanów Osobowych i Ewakuacji oraz Kontroli Dostępu.

Sytuacja u Klienta sprzed wdrożenia

Klient, o którym mowa to firma Konspol. Działa na rynku od 1982 roku, a nasza współpraca trwa nieprzerwanie od 10 lat. Początkowo w oddziale w Nowym Sączu wdrożyliśmy system RCP, który pozwala m.in. na rejestrowanie czasu pracy pracowników, ewidencjonowanie urlopów i tworzenie grafików. Drugi z modułów Platformy UNIS, z którego korzystała firma w tej lokalizacji to SKD, czyli kontrola dostępu zabezpieczająca dostęp do stref i pomieszczeń w organizacji.

Klient zgłosił się do nas z problemem braku rejestracji osób wchodzących do oddziału w Słupcy, co jest nie lada problemem, zwłaszcza w przypadku tak dużej organizacji — Konspol zatrudnia w sumie około 1000 pracowników, przyjmuje także na swoim terenie pracowników firm zewnętrznych oraz gości.

Zarządzanie ewakuacją oraz kontrola dostępu w firmie Konspol

Nasze wdrożenie w zakładzie Konspol to moduły UNIS SOE, czyli Stany Osobowe i Ewakuacja oraz UNIS SKD — Kontrola Dostępu. Dlaczego zdecydowaliśmy się na ich zastosowanie? Jakie korzyści ma Klient, dzięki wykorzystaniu ich?

Moduł do zarządzania ewakuacją

System do zarządzania ewakuacją dostarcza precyzyjnych informacji na temat liczby osób przebywających na terenie obiektu. Lista zawiera imiona i nazwiska, co pozwala sprawnie zweryfikować, czy konkretna osoba znajduje się w obiekcie. Filtrowanie według zdefiniowanych grup umożliwia dokładne określenie liczby: gości, pracowników biurowych, produkcyjnych, podwykonawców, etc. na terenie firmy. Moduł umożliwia nie tylko określenie sytuacji w stanie rzeczywistym, ale także generowanie raportów. UNIS SOE działa w przeglądarce, dzięki czemu ewakuacja może być koordynowana na bieżąco za pomocą laptopa, smartfona lub tabletu. Co ważne, moduł jest modyfikowalny i rozbudowywany, tak aby można było dostosować go do indywidualnych potrzeb firmy.

Dlaczego warto zadbać o proces ewakuacji wspierany rozwiązaniami technologicznymi? Głównym celem systemu ewakuacyjnego jest zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom oraz gościom w przypadku sytuacji awaryjnych, takich jak pożar, wybuch, powódź itp. Właściwie zaprojektowany pomaga ograniczyć ryzyko obrażeń lub utraty życia, umożliwiając szybkie i skuteczne opuszczenie budynku. Warto zaznaczyć, że dbanie o bezpieczeństwo ludzi w firmie jest również kwestią odpowiedzialności społecznej. Posiadanie dobrze działającego systemu ewakuacyjnego pokazuje, że firma troszczy się o dobro swoich pracowników i podejmuje kroki mające na celu minimalizację ryzyka wypadku w miejscu pracy. Ponadto w przypadku awaryjnych sytuacji dobrze zorganizowany system ewakuacyjny może pomóc w ograniczeniu strat materialnych.

Więcej cennych informacji na temat procedury ewakuacji zakładu pracy przeczytać można tutaj.

Moduł do kontroli dostępu

System kontroli dostępu pozwala na nadzorowanie zamków w drzwiach, bramek obrotowych i szlabanów. UNIS SKD umożliwia przydzielanie uprawnień do stref w określonych przedziałach czasowych i dla konkretnych jednostek lub grup osób. Wdrażane przez nas urządzenia obsługują różne metody uwierzytelniania, takie jak: skanowanie linii papilarnych, rozpoznawanie twarzy, sczytywanie kart zbliżeniowych i wprowadzanie kodów PIN, które można stosować pojedynczo lub w połączeniu (uwierzytelnianie dwuskładnikowe). Moduł pozwala na monitorowanie wszystkich zdarzeń, stanu urządzeń oraz drzwi w czasie rzeczywistym, jak i generowanie przejrzystych raportów z wydarzeń historycznych. W przypadku niepożądanych zdarzeń można skonfigurować opcję powiadomień e-mailowych lub SMS.

Kontrola dostępu w firmie produkcyjnej jest istotna z wielu powodów. Przede wszystkim pomaga chronić zakład przed kradzieżą: materiałów, narzędzi, maszyn i innych cennych aktywów. Poprzez ograniczenie dostępu jedynie dla uprawnionych osób, można skutecznie zmniejszyć ryzyko grabieży zarówno przez pracowników, jak i gości. Zabezpieczone są nie tylko materialne dobra przedsiębiorstwa, ale także: tajemnice handlowe, patenty, plany projektów, dokumenty finansowe oraz kadrowe. Co ważne, sprawnie działający system kontroli dostępu pozwala na zachowanie integralności produkcji. Ograniczenie wejścia do obszarów produkcyjnych pomaga zapobiegać nieautoryzowanym zmianom w składnikach, procesach, manipulacjom lub sabotażowi. Ponadto kontrola dostępu umożliwia zadbanie o bezpieczeństwo pracowników. Niektóre miejsca pracy mogą być niebezpieczne, a kontrola dostępu pomaga zapobiegać przypadkom nieautoryzowanego wejścia osób nieposiadających odpowiednich uprawnień lub wiedzy na temat bezpiecznego zachowania w danych warunkach. Dzięki systemowi firma może działać bardziej efektywnie i bezpiecznie, minimalizując ryzyko potencjalnych zagrożeń zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych.

Wykorzystane urządzenia i opieka serwisowa

Podczas rozmowy z Klientem dołożyliśmy wszelkich starań, aby zaproponowany przez nas sprzęt oraz jego rozmieszczenie pozwalały na najbardziej efektywne i funkcjonalne wykorzystanie systemu. Zdecydowaliśmy, że optymalnym rozwiązaniem będą czytniki kart Virdi AC-1100, niskie bramki obrotowe Jawa BON-02 oraz wysokie bramki obrotowe Jawa BOW-01A. Aby usprawnić uruchomienie modułów w Konspolu, wykonaliśmy montaż wszystkich urządzeń do przygotowanego przez klienta okablowania. Mimo niewielkich trudności prace udało nam się ukończyć w 2 tygodnie.

Klient zdecydował się na objęcie systemu opieką serwisową. Szybka reakcja serwisantów w razie nieprawidłowości w działaniu sprawia, że zmniejszone jest ryzyko przestojów. Gdy pojawiają się pytania, zespół specjalistów może udzielić na nie trafnej odpowiedzi i wspomóc pracę w programie. Regularne aktualizacje dostępne w pakiecie pomagają wykrywać i naprawiać potencjalne problemy przed ich eskalacją, a także dopasowywać działanie modułu do wymagań prawnych. Dzięki temu systemy są mniej podatne na awarie, co zwiększa produktywność pracowników i zmniejsza frustrację związaną z ewentualnymi błędami systemowymi.

Zaufali nam

Kontakt

Godziny otwarcia biura:
pon - pt 9.00 do 16.30

Wsparcie techniczne:
pon - pt 9.00 do 16.00

autoid@autoid.pl
+48 12 260 16 50
ikona kontaktu
Masz pytania?
Skontaktujemy się z Tobą!
Chcesz wiedzieć więcej? - wypełnij formularz, a my skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji odpowiedzi na zadane pytanie. Wyświetl pełną treść zgody.
Kontakt
X
Chcesz wiedzieć więcej? - wypełnij formularz, a my skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji odpowiedzi na zadane pytanie. Wyświetl pełną treść zgody.
Zarządzaj plikami cookies