Jak system do rejestracji czasu pracy wyparł papierowe listy obecności w dużej firmie produkcyjnej?
Prowadzenie firmy to nie lada wyzwanie w czasach, gdy przedsiębiorcy napotykają coraz więcej przeszkód. Warto jednak usprawniać jej działanie wszędzie tam, gdzie to możliwe. Nasz Klient w ramach wdrażania praktycznych zmian postanowił „uszczelnić” system rejestracji czasu pracy oraz kontroli dostępu w firmie, inwestując we wdrożenie modułów od AutoID. Sprawdź, jakie efekty dały nasze prace!
Sytuacja w firmie i oczekiwania Klienta
Wróćmy jednak do początku tej historii. Nasz Klient rozpoczął działanie w roku 1965, kiedy to wmurowano akt erekcyjny pod budowę Zakładu Maszyn Lampowych UNIMASZ w Koszalinie. Zakład został uroczyście otwarty w 1968 roku. 26 lat później przekształcono go w spółkę akcyjną Zakład Techniki Próżniowej TEPRO S.A. Po dziś dzień firma produkuje m.in.: pakowarki i pompy próżniowe, urządzenia do formowania opakowań z tworzyw sztucznych, automatyczne linie termoformująco-pakujące oraz systemy centralnej próżni dla zakładów przemysłowych. Przez lata działania przedsiębiorstwo uzyskało certyfikaty poświadczające jakość jego wyrobów i wyróżnienia, jak np. otrzymane w 2011 roku odznaczenie za bardzo dobre wyniki w eksporcie do Francji, które sygnowane było przez ówczesnych Ministra i Wiceministra Spraw Zagranicznych.
Wydawać by się mogło, że firma działa świetnie, jednakże nie ma ideałów i w każdym przedsiębiorstwie znaleźć można przysłowiową łyżkę dziegciu. W TEPRO były to papierowe listy obecności dla ponad 300 pracowników. Rozwiązanie to ma wiele wad, zwłaszcza w przypadku tak dużej liczby zatrudnionych osób. Zalicza się do nich:
- czasochłonność przy wpisywaniu się pracowników na listę,
- podatność na błędy ludzkie i fałszerstwa,
- trudność w analizie danych i wyliczaniu wynagrodzeń,
- ograniczony dostęp do listy obecności w czasie rzeczywistym.
Kadra zarządzająca firmy doskonale zdawała sobie sprawę z tychże ograniczeń. W związku z tym podjęto decyzję o przesłaniu do nas zapytania e-mailowego, w którym wykazano zainteresowanie rozwiązaniami Rejestracja Czasu Pracy oraz Kontrola Dostępu. Planowano wdrożyć system, który pozwalałby na użycie tych samych kart zarówno do rejestracji czasu pracy, jak i do kontroli dostępu. Ponadto Klientowi zależało, aby system działał w ramach jednej platformy oraz oparty był na współnej bazie danych, co nie wymagałoby wykonywania dodatkowych czasochłonnych i kosztownych integracji oraz ułatwiłoby zarządzanie oprogramowaniem przez administratorów. Dodatkowo Klient chciał móc weryfikować na bieżąco informacje o stanach osobowych w razie ewakuacji.
Kolejnym z wymagań była możliwość dwukierunkowej integracji oprogramowania RCP z programem kadrowo-płacowym Comarch ERP Optima. Nasze duże doświadczenie w tym zakresie (tuż obok praktycznych funkcjonalności systemu do rejestracji czasu pracy z oferty) było czynnikiem, które zdecydowało o podjęciu współpracy — mimo początkowych obiekcji związanych z ceną.
Wdrożone rozwiązania— oprogramowanie i sprzęt
Naszą misją jest wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom Klientów oraz usprawnianie ich pracy, dlatego w TEPRO wdrożyliśmy szeroką gamę naszych rozwiązań:
- oprogramowanie do zarządzania systemem (programem oraz sprzętem),
- system do rejestracji czasu pracy,
- Zarządzanie Gośćmi do intuicyjnego rejestrowania wszystkich gości, którzy wchodzą na teren firmy,
- Zarządzanie Ewakuacją pozwalające na sprawne przeprowadzenie ewakuacji pracowników oraz gości, dzięki informowaniu w czasie rzeczywistym o osobach na terenie obiektu oraz ewakuowanych,
- Portal Pracownika, który umożliwia sprawną komunikację pomiędzy pracownikami i wszystkimi działami firmy.
Jaki sprzęt potrzebny jest, aby móc obsłużyć wszystkie te systemy? Okazuje się, że nie trzeba montować ich wiele! Wystarczą:
- 2 bramki obrotowe niskie BON-02 od Jawa Control,
- 1 bramka uchylna BEW-0 od Jawa Control,
- 1 pulpit sterowniczy R9 do samodzielnego zarządzania bramkami,
- 2 kontrolery Virdi MCP-040 z zasilaczem i akumulatorem do nadzorowania pracy czytników,
- 8 czytników zbliżeniowych Virdi VS-R20D do uzyskiwania autoryzacji,
- 1 czytnik personalizujący Virdi FOH02 do przypisywania pracownikom ich kart.
Efekty prac w TEPRO
Czas na wielkie zaskoczenie! Wdrożenie wszystkich rozwiązań w firmie TEPRO zajęło nam tylko 6 miesięcy! To imponujący czas jak na taki rozbudowany zakres prac. Co Klient zyskał dzięki naszym modułom?
Przede wszystkim system do rejestracji czasu pracy pracowników został zintegrowany z oprogramowaniem Comarch ERP Optima, dzięki czemu wymiana danych jest sprawna i szybka, a praca działu kadrowo-księgowego niesamowicie wydajna.
Ponadto w TEPRO:
- rejestracja czasu pracy jest bezproblemowa, zniknął kłopot związany z podatnością na fałszerstwa oraz błędy ludzkie w naliczaniu wynagrodzeń;
- wszyscy goście są ewidencjonowani;
- zabezpieczono dostęp dla osób niepożądanych na terenie całej firmy;
- wiadomo, kto przebywa na terenie firmy w czasie rzeczywistym; Klient posiada także dostęp do danych archiwalnych;
- istnieje możliwość przeprowadzenia szybkiej, płynnej ewakuacji w razie zagrożenia, dostępne są informacje na temat stanów osobowych na zakładzie w razie konieczności ewakuacji;
- pracownicy mogą sprawnie komunikować się z innymi działami firmy, zgłaszać zdalnie nieobecności, składać wnioski urlopowe czy realizować szkolenia;
- moduły działają na podstawie jednej bazy danych, przez co istnieje możliwość przesyłania informacji pomiędzy nimi;
- dzięki opiece serwisowej zniwelowano ryzyko przestojów związanych z ewentualnymi awariami czy błędami w działaniu oprogramowania.
Najlepszą rekomendacją dla nas i naszych rozwiązań jest fakt, że Klient w przyszłości planuje rozbudowę systemu o kolejne rozwiązania z portfolio AutoID.
Borykasz się z podobnymi problemami co TEPRO? Zadzwoń lub napisz do nas — pomożemy je rozwiązać!