W pełni zautomatyzowany sposób rejestracji czasu pracy
Standardowy czas pracy to osiem godzin dziennie, co daje czterdzieści godzin tygodniowo. Na podstawie czasu pracy obliczana jest pensja, jaką na koncie bankowym z początkiem nowego miesiąca znajdują pracownicy. Do niedawna standardowym sposobem kontroli obecności pracowników była papierowa lista obecności. Nie był to sposób dokładny, wymagał sporego udziału pracownika i tracenia czasu na jej wypełnienie. Nowoczesne systemy kontroli dostępu pozwalają, aby rejestracja czasu pracy odbywała się w pełni automatycznie.
Rejestratory zamiast papierowej listy obecności
Papierową listę obecności zastąpiły rejestratory, kontrolery lub terminale. To do nich należy zapis czasu pracy oparty na zdarzeniach takich jak: początek, koniec i wyjście służbowe. Tak uzyskane dane gromadzone są w bazie danych dzięki czemu możliwa jest ich późniejsza analiza. Pomagają one rozliczyć czas pracy w oparciu o następujące zasady:
- konfiguracja odpowiednich zmian pracowniczych
- ustalanie kalendarza pracy pracownika
- sprowadzanie danych o absencjach
- korekta i uzupełnianie rejestracji pracowników
Możliwość analizy uzyskanych wyników
Uzyskane z rejestratorów wyniki są rzetelne i określają realny czas pracy w danym okresie. Ich analiza zgodnie z przyjętymi regułami pozwala na uzyskanie następujących raportów:
- kart czasu pracy
- listy obecności pracowników
- informacji o czasie przepracowanym w miejscach powstawania kosztów (MPK)
Integracja systemu z programami ERP
System rejestracji czasu pracy pozwala na integrację z dotychczas używanymi programami ERP. Oferowany w tym przypadku system umożliwia otrzymanie takich danych jak:
- czyste zdarzenia z rejestracji pracownika
- dane o rejestracjach z podziałem strukturalnym firmy
- dane z terminali rejestracji czasu pracy wybrane spośród urządzeń systemu kontroli dostępu
- gotowe raporty obrazujące wyniki analizy zdarzeń
Nowoczesne systemy ułatwieniem dla pracownika i pracodawcy
Systemy rejestracji czasu pracy to kolejny krok dla przedsiębiorstw i pracowników ułatwiający sprawne wypełnianie swoich obowiązków. Pozwala na w pełni automatyczny proces zapisu czasu pracy, a tym samym na otrzymanie rzetelnych wyników i poddanie ich szczegółowej analizie.