Case study: Hotel Słoneczny Brzeg
Od 2020 roku branża hotelarska boryka się z wieloma problemami. Związane są one m.in. z pandemią, której skutki odczuwane są po dziś dzień, a także wysokimi opłatami za utrzymanie obiektu oraz rosnącymi kosztami zatrudnienia pracownika. To właśnie w tej ostatniej kwestii dużym wsparciem może być Ewidencja Czasu Pracy. Jak przebiegło wdrożenie naszego rozwiązania?
Hotel Słoneczny Brzeg przed wdrożeniem
Na początku tego roku mieliśmy przyjemność realizować prace w Centrum wypoczynkowo-szkoleniowym Słoneczny Brzeg, które mieści się w niewielkiej miejscowości Zawady, położnej niespełna 30 km od Częstochowy. Klient zgłosił się do nas z problemem z weryfikacją obecności pracowników w pracy. Wynikał on z dużej powierzchni obiektu (4 hektary w lesie sosnowym) oraz rozproszonych budynków. Konieczne było umożliwienie kadrze zarządzającej zbierania informacji na temat obecności w pracy poszczególnych pracowników, a także generowanie raportów odnoszących się do określonych osób oraz zakresów dat.
Uznaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie wdrożenie Ewidencji Czasu Pracy — nowego modułu Platformy UNIS.
Dlaczego to rozwiązanie?
Funkcjonalności Ewidencji Czasu Pracy | Korzyści wynikające z wdrożenia Ewidencji Czasu Pracy |
|
|
Dodatkowe informacje
Na zlecenie Klienta przygotowaliśmy specjalnie dla niego niestandardowy raport — zestawienie wszystkich przepracowanych godzin w zakresie miesiąca z podziałem na poszczególnych pracowników.
Funkcjonalności naszego rozwiązania pozwalają w łatwy sposób weryfikować obecności pracowników, a także dają łatwy wgląd w czas pracy. Ze względu na warunki techniczne i infrastrukturę u Zamawiającego system został zainstalowany na komputerze lokalnym dostępnym w recepcji hotelu, co pozwala na sprawne korzystanie z oprogramowania.
Do rejestrowania zdarzeń — rozpoczęcia i zakończenia pracy — pracownicy używają czytnika Virdi AC-1100 z czterocalowym dotykowym ekranem LCD. Obsługuje on wiele typów kart RFID: 125 KHz EM, 13,56 MHz, Felica, HID Prox.
Na samym końcu warto zaznaczyć, że całość prac zajęła nam mniej niż miesiąc. Działania rozpoczęliśmy 23 stycznia, a zakończyliśmy 20 lutego. Jesteśmy w trakcie rozmów na temat kolejnych wdrożeń w pozostałych spółkach właścicieli Centrum wypoczynkowo-szkoleniowego Słoneczny Brzeg.