Aktualności > Case studies / referencje

Zintegrowany System Ewidencji Osób i Pojazdów UNIS w Grupie Paradyż

2017-04-04 | Case studies / referencje

Marka Paradyż to ponad 27 lata doświadczenia w tworzeniu pięknych produktów o niepowtarzalnym wzornictwie i najwyższej jakości wykonania. Jest to Firma z polskim kapitałem, w której powstają produkty znajdujące uznanie klientów w Polsce i prawie 40 krajach świata.

Produkcja w Grupie Paradyż odbywa się w 5 nowoczesnych zakładach produkcyjnych, w Wielkiej Woli koło Paradyża, w Opocznie i w trzech zakładach w Tomaszowie Mazowieckim. Wszystkie pięć zakładów produkcyjnych Grupy Paradyż zlokalizowane są w obrębie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Tomaszowie Mazowieckim. Każdy zakład ma swoją specjalizację. Łączne zatrudnienie wynosi ok. 1 700 osób.

Opis sytuacji oraz problemów zgłaszanych przez klienta

Grupa paradyż zgłosiła zapotrzebowanie na system do Rejestracji Czasu Pracy Pracowników, Kontroli Dostępu osób i pojazdów, Ewidencji oraz obsługi gości oraz bezobsługowego określania ilości osób przebywających na terenie firmy w sytuacji zagrożenia lub ewakuacji. System miał także pozwalać na zidentyfikowanie miejsca przebywania osób znajdujących się na terenie zakładu podczas ewentualnego wystąpienia awarii maszyn. Podczas spotkań z klientem omówiono i zidentyfikowano bieżące problemy, skategoryzowano je i uzgodniono priorytety. Następnie przeprowadzono wizję lokalną połączoną z audytem. Kolejnym krokiem było stworzenie koncepcji, określenie zakresu projektu oraz opracowanie harmonogramu. Ustalono także kryteria jakościowe, jakie powinien spełnić system.

Klient posiadał już system Kontroli Dostępu oraz Rejestracji Czasu Pracy w oparciu o karty zbliżeniowe, który nie został zintegrowany z innymi rozwiązaniami działającymi w przedsiębiorstwie. Generowało to problemy: przy wymianie karty na nową należało ją dopisać w kilku programach: do kontroli dostępu, rejestracji czasu pracy, do obsługi urządzeń wielofunkcyjnych natomiast gościom wydawano przepustki papierowe.

W odpowiedzi na zapotrzebowanie klienta AutoID Polska S.A. zaproponowała rozwiązanie eliminujące konieczność korzystania z wielu kart lub przepustek papierowych.

Proponowane rozwiązanie oraz wdrożenie systemu

Zaproponowane a następnie wdrożone rozwiązanie obejmowało zintegrowany system zarządzany z poziomu jednego oprogramowania UNIS oraz obsługiwane było przez jedną kartę a zarazem zapewniało:

1. Kontrolę dostępu do pomieszczeń – kilka punktów Kontroli Dostępu do zdefiniowanych stref. Z uwagi na bezpieczeństwo zastosowano karty Mifare DESFire

virdi vs-r20

2. Rejestrację czasu pracy wraz z kołowrotami wejścia i wyjścia – by zapewnić swobodny przepływ kilkuset osób na zmianie zastosowano kilka przejść. Dzięki temu w ciągu 6 minut system jest w stanie obsłużyć kilkaset osób wchodzących oraz wychodzących. Ponadto, w związku z wewnętrzną zasadą polegającą na inspekcji osób opuszczających zakład zamontowano generatory kontroli losowej z sygnalizatorami świetlnymi. Pracownicy oraz goście opuszczający zakład są losowo wywoływani do kontroli osobistej.

virdi ac6000

Wykorzystano terminale VIRDI AC6000 z wbudowanymi kamerami robiącymi zdjęcia w chwili przyłożenia karty do czytnika oraz obsługujące wyświetlanie komunikatów dla pracowników. Moduł Rejestracji Czasu Pracy współpracuje z modułem kadrowym oprogramowania IFS z którego korzysta Grupa Paradyż. Dane pomiędzy aplikacjami są automatycznie wymieniane i aktualizowane co znacznie usprawniło zarządzanie (nie ma konieczności wprowadzania pracownika w dwóch systemach), oraz raportowanie i rozliczanie czasu pracy przez dział kadr.

3. Obsługę parkingu ze sterowaniem szlabanami za pomocą czytników dalekiego zasięgu RFiD – po przeprowadzeniu testów funkcjonalnych przez specjalistów AutoID Polska S.A. w siedzibie fabryk należących do Grupy Paradyż przedstawiciele obu stron zadecydowali, że proces ten będzie obsługiwany poprzez anteny dalekiego zasięgu (do 6 metrów). Zamontowano 14 czytników dalekiego zasięgu, które automatycznie wyłapują zbliżający się do bramy lub szlabanu pojazd, weryfikują uprawnienia dla tego pojazdu i otwierają szlabany i bramy, jednocześnie rejestrując to zdarzenie w systemie, aby zapewnić prawidłowe informacje o stanach osobowych oraz ilości pojazdów przebywających na terenie przedsiębiorstwa.



4. Obsługę gości oraz dostawców - w tym obszarze wprowadzono identyfikatory w postaci karty zbliżeniowej. Aby usprawnić wpisywanie danych personalnych, wykorzystano czytniki dokumentów, które automatycznie pobierają dane z dowodu osobistego. Dzięki temu czas obsługi gości został skrócony do 20 sekund, łącznie z wydaniem przepustki ze zdjęciem.

Projekt objął także dostawę i montaż urządzeń wykonawczych typu: szlabany, kołowroty, wygrodzenia, domofony, słupki, urządzenia, infrastrukturę sieciową oraz zasilającą. Całość prac oraz wdrożenie i uruchomienie systemu zostały wykonane przez wyspecjalizowanych pracowników AutoID Polska S.A..

Po zakończeniu szkoleń i uruchomieniu zintegrowanego systemu ruchu osobowego i samochodowego AutoID Polska S.A. zapewniła wsparcie i pomoc w obsłudze poszczególnych funkcji systemu, obejmującą opiekę na czas rozruchu systemu oraz usługi doradcze i konsultacyjne w zakresie użytkowania i działania systemu.

Dalsza współpraca określona jest przez umowę serwisową gwarantującą obu stronom jasne i klarowne zasady obsługi.

Korzyści funkcjonalne:

  • Jeden centralnie zarządzany system z wieloma możliwymi do rozbudowy modułami jak np. rozliczanie i optymalizacja produkcji.
  • Jeden identyfikator do wszystkich czynności,
  • Pełna integracja oprogramowania RCP z modułem kadrowym IFS,
  • Wprowadzenie elektronicznych wniosków urlopowych dla Pracowników,
  • Zapewnienie pełnej kontroli stanów osobowych w przypadku zagrożeń,
  • Bezobsługowa identyfikacja i rejestracja pojazdów poprzez wykorzystanie technologii dalekiego zasięgu RFiD.

Zaufali nam:

Chcesz wiedzieć więcej? - wypełnij formularz, a my skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe!

Imię i nazwisko*:   
E-mail*:   
(i/lub) Telefon*:   
Pytanie:   
2 + 1 (słownie)*: