System Zarządzania Czasem Pracy w Projektach i Zadaniach w firmie budowlanej
Planowanie i nadzorowanie czynności pracowników mobilnych w lokalizacjach stałych i rozproszonych.
Jeden z największych przedstawicieli branży budowlanej w Polsce, Generalny Wykonawca na polskim rynku budowlanym, specjalizujący się w budownictwie drogowo-mostowym, kubaturowym, kolejowym oraz elektroenergetycznym o szeroki wachlarzu usług budowlanych na najwyższym poziomie jakości, zwrócił się do naszej firmy z zapotrzebowaniem na System Zarządzania Czasem Pracy w Projektach i Zadaniach, który umożliwiłby rejestrowanie czasu pracy pracowników budowlanych na obiektach w ramach przeprowadzanych inwestycji terenowych.
W toku prowadzonych rozmówi i przeprowadzonej wizji lokalnej określono zapotrzebowanie na:
- rejestrację wejść uprawnionych osób na teren budowy w określonej lokalizacji,
- wyeliminowanie możliwości niekontrolowanej nieobecności pracownika lub próby wykazania fikcyjnej obecności,
- zidentyfikowanie osoby i miejsca przebywania na terenie obiektów budowlanych,
- automatyzację i usprawnienie obsługi ruchu pracowników na terenach budów,
- relokację całych zespołów między realizowanymi inwestycjami,
- integrację z oprogramowaniem HR SAP.
Zdjęcie ilustratycjne - źródło: pixabay.com
Etap wstępny:
Podczas spotkań z Klientem omówiono i zidentyfikowano bieżące problemy, dokonano kategoryzacji i uzgodniono priorytety działań.
Działania analityczne:
- przeprowadzono wizję lokalną,
- wykonano audyt,
- stworzono koncepcję rozwiązania i określono zakres projektu,
- określono kryteria jakościowe dla systemu,
- opracowano harmonogram wdrożenia i szkoleń.
Wdrożenie:
Działanie systemu Rejestracji Czasu Pracy na projektach opiera się głównie o terminale mobilne i aplikacje V-Terminal obsługujące do 1000 pracowników. Następnie zebrane dane trafiają bezpośrednio do oprogramowania kadrowego SAP HR za pośrednictwem mechanizmu integracyjnego opracowanego przez AutoID.
Korzyści dla Klienta po wdrożeniu:
- jeden centralnie zarządzany system,
- jedna karta RFiD rejestrująca wszystkie czynności realizowane przez pracownika,
- jeden interfejs użytkownika,
- precyzyjne informacje na temat stanów osobowych,
- pełna kontrola nad firmami zewnętrznymi,
- standaryzacja systemów KD i RCP,
- większa efektywność pracy,
- automatyzacja zarządzania ruchem osobowym,
- pełne wsparcie i opieka serwisowa.
Tym samym, Klient umocnił swoją silną i zdywersyfikowaną pozycję wśród Generalnych Wykonawców Budowlanych na terenie kraju, podkreślając pozycję lidera w obszarach bezpieczeństwa pracy oraz społecznej odpowiedzialności biznesu.
Klient stale promuje kulturę bezpieczeństwa nie tylko wśród swoich Pracowników, ale także Podwykonawców, działając m.in. poprzez Porozumienie dla Bezpieczeństwa w Budownictwie, czego dowodem są stałe wyróżnienia Państwowej Inspekcji Pracy.