Opis rozwiązania:
ELO – rozwiązania firmy ELO Digital Office GmbH do archiwizacji i obiegu informacji w firmie. Pozwalają na centralizację wiedzy, informacji w jednym miejscu oraz pracę grupową na zgromadzonych zasobach takich jak dokumenty elektroniczne (skany i dokumenty generowane np. word czy projekty techniczne), email, fax. Rozwiązanie umożliwia integrację z innymi narzędziami do edycji np. MS Office, systemami księgowymi, serwerami poczty, systemami ERP.
Zalety i wynikające z nich korzyści:
Wszystkie dokumenty i kluczowe informacje w jednym miejscu – możliwość gromadzenia wszystkich informacji trafiających do firmy i generowanych w firmie na jednym centralnym serwerze. Bez znaczenia czy dokument trafił w formie papierowej czy został wygenerowany na komputerze można go zapisać w systemie w postaci skanu lub elektronicznego pliku edytowalnego. Centralny zasób gdzie w jednym miejscu odnajdziemy korespondencję papierową, emaile i pliki elektroniczne.
Wzajemne relacje między dokumentami – Dokumenty mogą być w dowolny sposób katalogowane i powiązane relacjami bez względu na źródło pochodzenia. Katalogowanie po najważniejszych parametrach, słowach kluczowych, datach, rodzajach dokumentów co znacznie ułatwia późniejsze wyszukiwanie dokumentów i pracę na informacjach.
Możliwość dostępu i pracy w dowolnej lokalizacji i na dowolnym urządzeniu – System umożliwia pracę na takich urządzeniach jak tablety, komputery w dowolnej lokalizacji w intranecie lub za pomocą łącza internetowego.
Zarządzanie zadaniami – przekazywanie i delegowanie zadań za pomocą wbudowanego narzędzia WORKFLOW. Grupa użytkowników pracuje na wspólnych zasobach z możliwością przydzielania spraw, zadań, pojedynczych operacji.
Produkt wykorzystuje technologie:
DMS – system zarządzania dokumentami (ang. Document Management System) – narzędzia informatyczne pozwalające na przetwarzanie wszelkich form dokumentów powstających w organizacjach. Przetwarzanie dotyczy zarówno dokumentów wewnętrznych dotyczących współpracy różnych obszarów funkcjonalnych organizacji, jak również dokumentów napływających z otoczenia (np. zamówienia od klientów, faktury, listy i inne). W zakresie zarządzania wiedzą techniki te w szczególny sposób wspomagają obszar gromadzenia i organizowania zasobów wiedzy (źródło: Wikipedia).
ECM - Enterprise Content Management – klasa zintegrowanych systemów zarządzania zasobami informacyjnymi w przedsiębiorstwie czy instytucji. Stanowi wynik integracji funkcjonalnej i technologicznej takich rozwiązań, jak systemy integracji aplikacji i wymiany danych (w tym systemy ERP), systemy zarządzania procesami oraz obiegiem dokumentów (ang. workflow), systemy zarządzania danymi elektronicznymi i treścią stron internetowych (źródło: Wikipedia).
Workflow (ang. work flow – przepływ pracy) – w sensie szerszym, pojęcie określające sposób przepływu informacji pomiędzy rozmaitymi obiektami biorącymi udział w jej przetwarzaniu. W węższym sensie jest to określenie sposobu przepływu dokumentów pomiędzy pracownikami wykonującymi pewien zalgorytmizowany zespół czynności (źródło: Wikipedia).