Rejestracja czasu pracy oraz gości z kontrolą dostępu w firmie produkcyjnej na Dolnym Śląsk
W tym tygodniu na tapet bierzemy kolejne wdrożenie w firmie produkcyjnej. Warto zaznaczyć, że przedsiębiorcy z tego segmentu stanowią szerokie grono naszych Klientów. W związku z tym doskonale rozumiemy ich potrzeby oraz potrafimy dobrać dla nich odpowiednie rozwiązania. Jesteście ciekawi wdrożenia z zakresu kontroli dostępu oraz rejestracji pracy w pracy w produkcji? Sprawdźcie case study!
Na samym początku warto przedstawić naszego Klienta. Wepa to niemiecka firma, która specjalizuje się w wytwarzaniu środków higienicznych. Przedsiębiorstwo posiada 13 zakładów w całej Europie — w tym 1 w Polsce, w którym wykonaliśmy prace. Zatrudnienie w nim znalazło około 400 osób. Firma na rynku działa od 75 lat. Jednocześnie korzysta z wieloletniego doświadczenia i wciąż ulepsza nie tylko stosowane technologie, ale i systemy działające w firmie oraz usprawniające pracę wszystkich jej działów.
Klient w przesłanym zapytaniu zainteresowany był wdrożeniem rozwiązań: Kontrola Dostępu, Rejestracja Czasu Pracy oraz Księga Wejść Wyjść. Obawami związanymi z zastosowaniem systemów w tym zakresie były przede wszystkim potencjalne nadużycia wynikające ze znajdowania się na terenie zakładu pracowników, którzy w danym momencie nie świadczą pracy i ich późniejszych roszczeń. Obawiano się także oszustw w zakresie nadgodzin, które w zakładach produkcyjnych często wynikają z awarii urządzeń lub niedyspozycji pracowników. Chciano także „uszczelnić” proces ewidencji gości w zakładzie — kontrahentów, pracowników firm zewnętrznych, etc.
Wdrażane przez nas rozwiązania pozwalają na wyeliminowanie tych problemów. Pracownicy są ewidencjonowani sprawnie oraz zgodnie ze stanem faktycznym — tak samo jak goście, którzy mogą zostać intuicyjnie zarejestrowani w systemie. UNIS KWW pozwala także na awizowanie ich oraz automatyczne zbieranie i przechowywanie zgód na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z klauzulą RODO.
Dodatkowymi pracami wykonanymi dla Klienta była integracja z Optimą od firmy Comarch, która pozwala na wszechstronne zarządzanie firmą, w tym zadbanie o obsługę kadrowo-płacową. Dbając o zadowolenie oraz komfort osób korzystających z systemów wykonaliśmy prace w większym zakresie, niż pierwotnie zakładano. Jakie problemy działu kadrowo-płacowego rozwiązano dzięki integracji?
Problem | Rozwiązanie |
brak automatyzacji procesów | integracja pozwala na automatyzację procesów związanych z zarządzaniem czasem pracy i kadrami, dzięki czemu oszczędza się czas oraz ogranicza błędy związane z ręcznym przepisywaniem danych między systemami |
długi czas dokonywania rozliczeń | integracja pozwala na szybsze i dokładniejsze rozliczanie czasu pracy, dzięki czemu proces jest bardziej efektywny oraz dokładniejszy |
wysokie koszty dokonywania rozliczeń | dzięki zautomatyzowaniu procesów, integracja pozwala na zmniejszenie liczby błędów związanych z ręcznym przepisywaniem danych między systemami, co prowadzi do mniejszej ilości pracochłonnych korekt oraz oszczędności czasu i kosztów związanych z zatrudnieniem dodatkowych pracowników do ręcznej obsługi tych procesów |
niska kontrola nad procesami | integracja pozwala na lepszą kontrolę nad procesami związanymi z zarządzaniem czasem pracy i kadrami, co umożliwia szybsze reagowanie na wszelkie problemy i unikanie późniejszych komplikacji |
Dodatkowo korzyścią wynikającą z wdrożenia jest jedna platforma do rejestracji czasu pracy, kontroli dostępu i ewidencji gości. Dzięki dostępowi do oprogramowania z dowolnego urządzenia z dostępu do Internetu, zarządzanie uprawnieniami oraz weryfikacja działań pracowników jest możliwa w dowolnym miejscu i czasie.
Urządzenia działające w przedsiębiorstwie produkcyjnym Wepa w Piechowicach to:
- czytnik kart zbliżeniowych oraz plakietek RFID Virdi VS-R20;
- kontroler Virdi MCP-040 — odpowiedzialny za monitorowanie pracy czytników, w tym sprawdzanie przejść oraz weryfikację uprawnień kart, które są obsługiwane; dzięki dodatkowemu akumulatorowi może działać nawet w przypadku chwilowego braku energii elektrycznej z sieci;
- czytnik USB, który pozwala na wprowadzanie kart do systemu przez uprawnionych do tego użytkowników.
Aby zapewnić ciągłość działania systemów, Klient zdecydował się na opiekę serwisową.