Wdrożenie Zintegrowanej Platformy UNIS z modułami SKD, RCP i KWW w firmie z branży meblarskiej
Producent mebli, firma z 20 letnim doświadczeniem z województwa Podkarpackiego, zgłosiła chęć wdrożenia jednego zintegrowanego systemu zawierającego moduły: rejestracji czasu pracy, kontroli dostępu i ewidencji gości. Dotychczas klient korzystał z kilku różnych rozwiązań, co powodowało znaczne problemy przy zarządzaniu. Posiadanie kilku odrębnych aplikacji wydłużało czas niezbędny do wprowadzania danych nowych pracowników do systemów firmowych, a także generowało spore koszty utrzymania.
Zdecydowano, iż wraz z rozwojem firmy, należy wdrożyć jeden zintegrowany system, dzięki któremu zoptymalizowany zostanie proces rozliczania czasu pracy i zarządzania ludźmi.
W pierwszej kolejności został przygotowany projekt przedwdrożeniowy, określający wszystkie potrzeby klienta wraz z dokładną wyceną całego wdrożenia.
Podczas pierwszego etapu został dodatkowo zlecony do przygotowania projekt integracji z systemem kadrowo-płacowym OPTIMA opisujący zakres i sposób integracji. Wdrożenie rozpoczęto od systemu rejestracji czasu pracy wraz z przygotowaniem okablowania. Zamontowanych zostało kilkanaście terminali na przejściach do hal produkcyjnych oraz kilkanaście terminali przy stanowiskach pracy.
Kolejnym etapem było wdrożenie modułu kontroli dostępu w oparciu o czytniki zbliżeniowe zarządzane kontrolerem. Wymogiem Klienta była prezentacja w raportach aktualnych stanów osobowych w strefach. Z tego powodu konieczne było wdrożenie kontroli dwustronnej - na wejściu i wyjściu. Łącznie zabezpieczonych zostało dwustronnie 38 przejść.
Następny etap obejmował wdrożenie modułu ewidencji gości i zastąpienie dotychczasowych papierowych list. Moduł ten ma nie tylko zautomatyzować przyjmowanie gości, ale także usprawnić i skrócić czas obsługi, ponieważ często przy portierni tworzyły się kolejki osób oczekujących na wejście na teren zakładu.
Integracja z systemem kadrowo płacowym odbyła się 4 miesiące po zakończeniu wdrożenia wybranych modułów Platformy UNIS. Klient po wdrożeniu miał czas, żeby zapoznać się bliżej z oprogramowaniem, dzięki czemu proces integracji został poszerzony o dodatkowe funkcjonalności.
Wraz z zakończeniem wdrożenia uruchomiona została opieka serwisowa w wariancie Basic i pełne wsparcie.
Aktualnie prowadzone są rozmowy dotyczące rozbudowy systemu o kolejne moduły tj. Portal Pracownika i Zarządzanie ewakuacją.