Aktualności > Case studies / referencje

System Kontroli Dostępu/Rejestracji Czasu Pracy - TC Dębica S.A. (grupa Goodyear)

2012-09-27 | Case studies / referencje

Profil Klienta

TC Dębica S.A. jest największym polskim producentem opon do samochodów osobowych i dostawczych. Wiodącą pozycję zajmuje również na rynku opon całostalowych do samochodów ciężarowych, opon do samochodów terenowych, maszyn i urządzeń rolniczych oraz innych produktów z branży oponiarskiej. Produkty TC Dębica S.A. odpowiadają wszelkim światowym standardom i wymogom.

Według danych Instytutu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, TC Dębica S.A. jest największym inwestorem i zakładem pracy w Dębicy i w całym woj. podkarpackim. Zatrudnia blisko 2900 pracowników, współpracując z ok. 350 firmami lokalnymi.

Od 1995 r. spółka pozyskała inwestora strategicznego, amerykański koncern The Goodyear Tyre & Rubber Company, który obecnie posiada 76,406% akcji Spółki.
Przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty do 60 krajów na sześciu kontynentach, m.in. do: Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Włoch, USA i Brazylii. (Źródło: www.debica.com.pl)

Opis sytuacji oraz problemów zgłaszanych przez Klienta

System Kontroli Dostępu

Na terenie Przedsiębiorstwa znajduje się wiele stref oraz pomieszczeń do których powinni mieć dostęp tylko uprawnione osoby. Posługiwano się jedynie tradycyjnym systemem kluczy, co powodowało brak możliwości nadzoru nad poszczególnymi obszarami. Również wejście na teren Przedsiębiorstwa było dostępne przez Bramy Osobowe ze swobodnym przejściem, tylko i wyłącznie z nadzorem pracowników ochrony.

System Rejestracji Czasu Pracy

Firma posiadała wdrożony system Rejestracji Czasu Pracy oparty o karty zbliżeniowe. Rejestratory zamonotowane były w Biurowcu oraz  na dwóch Bramach Osobowych, którymi pracownicy przechodzą na teren zakładu i następnie udają się na swoje stanowiska pracy. Największym problem był brak „wymuszania” rejestracji wejść oraz wyjść przez pracowników. Efektem tej sytuacji były wybiórcze rejestracje w aplikacji i brak możliwości generowania rzetelnych raportów. System ten służył jako narzędzie pomocnicze i nie był zintegrowany z systemem kadrowym.

Proponowane rozwiązanie oraz wdrożenie systemu

Działania związane z wdrożeniem systemu rozpoczęły się od analizy potrzeb Klienta i prezentacji systemu VIRDI, który został zaakceptowany przez Klienta. Argumentem, który przeważył o wyborze rozwiązania była min. odpowiadająca Klientowi architektura systemu obejmująca obsługę poprzez sieć TCP/IP oraz posiadane referencje.

Wdrożenie systemu Kontroli Dostępu/Rejestracji Czasu Pracy zostało podzielone na trzy etapy:

Kontrola Dostępu do pomieszczeń

(IV kwartał 2010 roku) – instalacja 9 punktów kontroli dostępu obejmująca czytniki kartowo-biometryczne AC 2100 oraz AC 6000 z wykorzystaniem istniejących u Klienta kart zbliżeniowych w technologii Mifare – 13,56 MHz. W ramach wdrożenia określono poszczególne strefy i obszary i zaproponowano podział logiczny na grupy dostępu do których zostali przydzieleni poszczególni pracownicy. W ten sposób Klient zyskał narzędzie do pełnej kontroli dostępu do poszczególnych stref i pomieszczeń oraz możliwość generowania raportów. Część pracowników korzysta z systemu wykorzystując technologię biometrii linii papilarnych.

Po okresie gruntownych testów systemu (grudzień 2010 – listopad 2011), Klient podjął decyzję o rozszerzeniu systemu i wykorzystania go do uszczelnienia wejść na teren Przedsiębiorstwa i wykorzystania do ewidencji czasu pracy. Po przeprowadzeniu gruntownej analizy potrzeb zaproponowano na dwóch głównych bramach montaż bramek obrotowych (kołowrotów), bramek uchylnych oraz szlabanu wraz z czytnikami VIRDI AC 5000 oraz AC 1000.

System Kontroli Dostępu na Bramach Osobowych

Brama Osobowa nr 1 

W powyższej lokalizacji zamontowano 3 bramki obrotowe (kołowroty), bramkę uchylną oraz szlaban. Całość obsługiwana przez pracowników ochrony za pomocą pulpitu sterującego zamontowanego w portierni.

Do obliczenia potrzebnej ilości bramek obrotowych założono, iż:

  • w czasie największego natężenia ruchu, zarówno wejście jak i wyjście pracowników będzie odbywać się przez wszystkie bramki obrotowe,
  • do obliczeń przyjęto, iż przez bramkę obrotową w ciągu 1 min. przejdzie 15-20 osób (w przypadku, gdy ruch pracowników odbywa się sprawnie, bez zatrzymywania się), czyli czas przejścia 175 osób (maksymalna ilość osób wychodząca przez bramę nr 1 w godz. 14.00-14.10) przez 3 bramki obrotowe wyniesie 4,5-6 minut.

Dodatkowo zamontowano szlaban firmy CAME do obsługi przejazdu samochodów osobowych oraz karetek.

Brama osobowa nr 2

W powyższej lokalizacji zamontowano 4 bramki obrotowe (kołowroty) oraz 1 bramkę uchylną. Całość obsługiwana przez pracowników ochrony za pomocą pulpitu sterującego zamontowanego w portierni.

Do obliczenia potrzebnej ilości bramek obrotowych założono, iż:

  • w czasie największego natężenia ruchu, zarówno wejście jak i wyjście pracowników będzie odbywać się przez wszystkie bramki obrotowe,
  • do obliczeń przyjęto, iż przez bramkę obrotową w ciągu 1 min. przejdzie 15-20 osób (w przypadku, gdy ruch pracowników odbywa się sprawnie, bez zatrzymywania się), czyli czas przejścia 585 osób (maksymalna ilość osób wychodząca przez bramę nr 2 w godz. 14.00-14.10) przez 4 bramki obrotowe wyniesie 7,5-10 minut.

Dodatkowo na bocznych ścianach bramach obrotowych zamontowano piktogramy informacyjne z kolorami (zielony, czerwony) tak aby wskazywały użytkownikom, które kierunki dróg są aktualnie „otwarte”.

W ten sposób ograniczono wejście na teren zakładu dla wszystkich pracowników, gości oraz firm podwykonawczych.

Dwustronną kontrolą dostępu objęte zostały również główne wejścia do Biurowców zlokalizowanych obok Bramy Osobowej nr 1.

System Rejestracji Czasu Pracy

System Kontroli Dostępu został rozszerzony o 24 rejestratory czasu pracy bazujący na czytnikach kartowo-pinowych VIRDI AC 1000 z przyciskami funkcyjnymi F1-F4 realizującymi możliwość wyboru funkcji zdarzenia (np. wejście, wyjście, wyjście prywatne, wyjście służbowe.

System VIRDI został zintegrowany z systemem ERP TETA PERSONEL i  umożliwił bezpośrednie rozliczanie czasu pracy pracowników na poszczególnych obiektach/działach/wydziałach znajdujących się na terenie przedsiębiorstwa.

Obsługa dostawców, firm zewnętrznych oraz gości. Przedsiębiorstwo posiada ok. 1000 osób w postaci stałych dostawców, pracowników firm zewnętrznych oraz obsługuje przychodzących gości.  W tym obszarze wprowadzono identyfikatory w postaci karty zbliżeniowej z wykorzystaniem drukarki Zebra do zadruku kart. Zgodnie z obowiązującą procedurą wszystkie osoby mające dostęp na teren Przedsiębiorstwa, muszą otrzymać identyfikator w postaci karty zbliżeniowej.

Po zakończeniu szkoleń i uruchomieniu całości systemu zespół wdrożeniowy AutoID Polska S.A. zapewnił  wsparcie i pomoc w obsłudze poszczególnych funkcji systemu obejmujący opiekę na czas rozruchu systemu oraz usługi doradcze i konsultacyjne w zakresie użytkowania i działania systemu.

Korzyści funkcjonalne:

  • jeden centralnie zarządzany system z wykorzystaniem bazy danych MS SQL.
  • ograniczenie wejścia na teren przedsiębiorstwa przez nieuprawnione osoby
  • zapewnienie określenia stanów osobowych w przypadku zagrożeń
  • identyfikacja osób za pomocą technologii kart zbliżeniowych oraz biometrii
  • automatyczne rozliczenie czasu pracy pracowników dzięki integracji z systemem kadrowym
  • usprawnienie i przyspieszenie pracy w dziale kadr

Zaufali nam:

Chcesz wiedzieć więcej? - wypełnij formularz, a my skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe!

Imię i nazwisko*:   
E-mail*:   
(i/lub) Telefon*:   
Pytanie:   
2 + 1 (słownie)*: