Aktualności > Case studies / referencje

Zintegrowany System UNIS w MOWI POLAND S.A. (MORPOL S.A. - MARINE HARVEST GROUP)

2019-03-20 | Case studies / referencje

Mowi Poland S.A. jest częścią norweskiej grupy MOVI ASA z siedzibą w  Bergen w Norwegii.

Specjalizuje się w hodowli i przetwórstwie łososia atlantyckiego. W tej kategorii jest niekwestionowanym liderem na świecie. Swoim Klientom oferuje także szeroki wachlarz produktów z ryb i owoców morza. Wyroby można kupić na 70 rynkach. To czyni również MOWI jedną z największych firm na świecie w branży.

MOWI ASA zatrudnia 12 tyś Pracowników, z czego aż 4 tyś. Zatrudnionych jest w biurach i zakładach przetwórczych w Polsce.

Współpraca pomiędzy AutoID Polska S.A. i MOWI Poland S.A. rozpoczęła się początkiem roku 2018 r. podczas gdy AutoID wdrażało System UNIS w innej branżowej firmie Espersen Koszalin.

Po zakończeniu wdrożenia w Espersen Koszalin przedstawiciele MOWI byli pod wielkim wrażeniem możliwości Systemu oraz łatwością wdrożenia i dostosowania Systemu do specyficznej branży jaką jest przetwórstwo rybne więc zaprosili AutoID na spotkanie do własnej Fabryki w Ustce.

Po krótkiej analizie i wizji lokalnej Strony uzgodniły że pierwszym krokiem będzie wykonanie szczegółowej analizy przedwdrożeniowej oraz projektu Systemu co z uwagi na olbrzymi obszar produkcyjny zajęło łącznie Stroną 3 miesiące.

Po przedstawieniu projektu, kosztorysu oraz harmonogramu rozpoczęło się wdrożenie Systemu.

Cały projekt został podzielony na 6 Etapów i obejmował:

  • Kontrola Dostępu i Ewidencja Gości
  • Rejestracja Czasu Pracy, Stany osobowe i Zarządzanie Ewakuacją
  • Kontrola Dostępu i Ewidencja Pojazdów
  • Zarządzanie i Rozliczanie Produkcji MES
  • Gospodarka Magazynowa WMS
  • Zarządzenie Transportem TMS

W ramach kontroli dostępu, ewidencji gości i rejestracji czasu pracy zainstalowano 9 sztuk bramek obrotowych oraz terminale Virdi AC-1100. O wyborze tego terminala zdecydowały jego design, łatwość obsługi, wbudowany aparat który można ustawić tak, aby wykrywał twarz w obiektywie w chwili odbicia karty, oraz możliwość wysyłania na ekran Terminala komunikatów dla Pracowników np. „donieś badania lekarskie”.

Dodatkowo zamontowano około 100 czytników dostępowych VIRD VSr20 kontrolujących wstępy do poszczególnych stref oraz czytniki na których rejestrowany jest czas pracy w rozbiciu na miejsca powstania kosztów MPK.

W celu ewidencji gości zainstalowano infokioski do samo awizacji oraz tablety obsługujące podpis elektroniczny na których GOŚĆ może zapoznać się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych, zasadach BHP czy też procedurze ewakuacji co następnie potwierdza własnoręcznym podpisem na tablecie.

Dodatkowo poprzez czytnik dokumentów znacznie skrócony został czas obsługi gości.

Zautomatyzowano również proces obsługi parkingu(wjazdów i wyjazdów). Zamontowano szlabany, czytniki dalekiego zasięgu, które automatycznie wyłapują zbliżający się do szlabanu pojazd, weryfikują uprawnienia dla tego pojazdu i otwierają szlaban, jednocześnie rejestrując to zdarzenie w systemie, aby zapewnić prawidłowe informacje o stanach osobowych oraz ilości pojazdów przebywających na terenie przedsiębiorstwa.

Zainstalowano oprogramowanie do zarządzania systemem UNIS Server wraz z dodatkowymi modułami(UNIS KD, UNIS Analyzer, UNIS KWW, UNIS SKE) oraz uruchomiono integrację z oprogramowaniem Klienta Xpertis ERP.

Dzięki wdrożonemu Systemowi Klient uzyskał:

  • jeden centralnie zarządzany system z wykorzystaniem bazy danych MS SQL,
  • identyfikację osób za pomocą technologii silikonowych opasek zbliżeniowych oraz pojazdów za pomocą kart RFID,
  • automatyczne rozliczenie czasu pracy pracowników dzięki integracji z systemem kadrowym,
  • usprawnienie i przyspieszenie pracy w dziale kadr,
  • zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w firmie,
  • poprawę dyscypliny pracy pracowników.

Po zakończeniu wdrożenia i uruchomieniu Systemu AutoID Polska S.A. zapewniła szkolenie, wsparcie, pomoc dla użytkowników i świadczy obsługę serwisową.

Zaufali nam:

Chcesz wiedzieć więcej? - wypełnij formularz, a my skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe!

Imię i nazwisko*:   
E-mail*:   
(i/lub) Telefon*:   
Pytanie:   
2 + 1 (słownie)*: