Zintegrowany System Ewidencji Osób UNIS w Przedsiębiorstwie Mota Engil Central Europe
Mota-Engil Central Europe jest jedną z największych rodzimych firm budowlanych w Polsce. Spółka powstała z połączenia dwóch polskich przedsiębiorstw: Krakowskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych S.A. (KPRD) oraz Przedsiębiorstwa Budowy Mostów w Lubartowie Sp. z o.o. (PBM), obecnych na lokalnym rynku już od 1949 roku. Dziś Mota-Engil Central Europe to silna firma budowlana czerpiąca z ponad 60-letniej polskiej tradycji budownictwa drogowo-mostowego, specjalizująca się jednocześnie w budownictwie kubaturowym, kolejowym, elektroenergetycznym oraz real estate. Firma posiada także kopalnię w Górce Sobockiej gdzie zajmuje się wydobyciem oraz sprzedażą wysokiej jakości kruszyw.
Mota-Engil Central Europe ma w swoim dorobku budowę setki kilometrów kluczowych dla państwa autostrad i dróg ekspresowych, kompleksów mieszkaniowych i budynków użyteczności publicznej czy stacji elektroenergetycznych. Działając na polskim rynku jako generalny wykonawca największych kontraktów budowlanych, Mota-Engil Central Europe zatrudnia ponad 1500 osób i współpracuje z dziesiątkami lokalnych przedsiębiorstw.
W związku z dynamicznym rozwojem firmy oraz rosnącym zatrudnieniem Klient zgłosił zapotrzebowanie na system, który zautomatyzuje, przyspieszy i usprawni proces rejestracji czasu pracy pracowników zarówno pracujących lokalnie jak i terenowych, oraz ułatwi jego rozliczanie pracownikom działu kadr.
Drugim kluczowym elementem było zapewnienie dostępu do budynków tylko dla osób uprawnionych oraz posiadanie precyzyjnej informacji o bieżących stanach osobowych na wypadek pożaru czy tez innej sytuacji zagrożenia.
Po krótkich konsultacjach i omówieniu najważniejszych korzyści Klient szybko podjął decyzję o wdrożeniu systemu Unis z modułami:
- Unis RCP (rejestracja czasu pracy)
- Unis SKD (kontrola dostępu)
- Unis KWW (księga wejść/wyjść)
W pierwszej kolejności wdrożenie objęło instalację w kilku punktach Systemu Rejestracji Czasu Pracy. Następnie dokonano rozszerzenia o kilkanaście punktów Kontroli Dostępu wraz z bramkami obrotowymi(kołowrotami) regulującymi ruch na głównych wejściach do budynków, a następnie wprowadzono pełną ewidencję gości oraz osób zewnętrznych wraz z wydawaniem przepustek tymczasowych.
Jako urządzenia wybrano kontrolery Virdi MPC040 wraz czytnikami kart Virdi VS-R20.
Dzięki wdrożonemu Systemowi Klient uzyskał:
- jeden centralnie zarządzany system z wykorzystaniem bazy danych MS SQL,
- ograniczenie wejścia do określonych stref i pomieszczeń przez nieuprawnione osoby,
- identyfikację osób zarówno stałych jak i tymczasowych z pełnym modułem raportowania oraz generowania list ewakuacyjnych,
- automatyczne rozliczenie czasu pracy pracowników dzięki integracji z systemem kadrowym SAP,
- usprawnienie i przyspieszenie pracy w dziale kadr.
Po zakończeniu wdrożenia i uruchomieniu systemu AutoID Polska S.A. zapewniła wsparcie i pomoc dla użytkowników oraz świadczy usługi wsparcia dla bieżących potrzeb Klienta.